środa, 6 maja 2015

Analiza sytuacji problemowych w bajkach Jean de la Fontaine

Dziś co nieco o analizie tekstu, a konkretnie bajek Jean de la Fontaine, uznanych już w zasadzie za klasyk literatury. W poniedziałek, w grupie klas IV-V, uczniowie po zapisaniu w zeszytach trzech pytań pomocniczych w analizie bajek, dokonywali samodzielnej jej interpretacji. Na biurku ułożyłam przygotowane zestawy bajek dla każdego ucznia. Dzieci mogły zatem dokonać wyboru bajki. Po dokonanej analizie, dzieci wymieniają się swoimi wybranymi przez siebie bajkami, dokonując interpretacji tekstu koleżanki/ kolegi. Dziś, uczniowie będą kontynuować lekcję, właśnie analizując bajki Jean de la Fontaine koleżeństwa. Na koniec, planuje wspólnie z uczniami zweryfikować wszystkie odpowiedzi i ustalić możliwe interpretacje.
Oto przykładowy zestaw pytań pomocniczych do analizy tekstów:
1. Opisz sytuację problemów przedstawioną w bajce Jean de la Fontaine. Na czym polega problem bohatera/bohaterów wiersza francuskiego pisarza?
2. Dlaczego bohater/bohaterowie wikłają się w problemy/kłopoty?
3. W nawiązaniu do przedstawionej w bajce sytuacji problemowe, wskaż podobne wydarzenie z życia codziennego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz