poniedziałek, 26 września 2016

Zasady oceniania z przedmiotu etyka w roku szkolnym 2016/2017

Etyka, Szkoła Podstawowa nr 71 w Poznaniu
Zasady oceniania z przedmiotu etyka w roku szkolnym 2016/2017:

Ocena celująca – uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach (odpowiada na pytania nauczyciela, uczestniczy w dyskusji), zgłasza się do odpowiedzi, nie przerywa pozostałym uczniom w trakcie wypowiedzi, słucha wypowiedzi pozostałych uczniów, prowadzi zeszyt w sposób staranny, odrabia wszystkie prace domowe, wykonuje prace dodatkowe podane podczas lekcji/przygotowuje pracę dodatkową na następną lekcję, potrafi definiować prezentowane pojęcia oraz prawidłowo odnosi je do sytuacji życia codziennego, wie jak się nimi posługiwać w życiu codziennym i stosuje je w życiu codziennym (w szkole/w domu)

Ocena bardzo dobra – uczeń aktywnie uczestnicy w zajęciach z etyki, przygotowuje zadania domowe, zgłasza się do odpowiedzi, nie przerywa pozostałym uczniom w trakcie wypowiedzi, słucha wypowiedzi pozostałych uczniów, prowadzi zeszyt w sposób staranny, jest przygotowany na zajęcia lekcyjne, potrafi posługiwać się przykładami etycznymi i moralnymi z życia codziennego i uzasadnia je w oparciu o przykłady (ze szkoły/z domu);

Ocena dobra – uczeń posiada i prowadzi zeszyt na każdej lekcji, uczestniczy często w dyskusji, lecz nie bierze zdecydowanie aktywnego udziału w lekcji (odpowiada na pytania, zgłasza się do wybranych pytań), nie przerywa pozostałym uczniom w trakcie wypowiedzi, słucha wypowiedzi pozostałych uczniów, zna pojęcia z zakresu etyki, które odróżnia i stosuje w życiu codziennym;

Ocena dostateczna – uczeń posiada i prowadzi zeszyt na każdej lekcji, biernie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych, nie podejmuje aktywnego i samodzielnego działania w wykonywaniu prac (w tym zespołowych, domowych), nie uczestniczy w dyskusji, zna podstawowe pojęcia z zakresu etyki;

Ocena dopuszczająca – uczeń uczestniczy w zajęciach, prowadzi zeszyt niesystematycznie, biernie uczestniczy w lekcjach;


Ocena niedostateczna – niespełnienie przez ucznia wymagań opisanych na oceny celujący – dopuszczający.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz