Etyka, Szkoła Podstawowa nr 71 w Poznaniu
Zasady oceniania z przedmiotu etyka w roku szkolnym
2016/2017:
Ocena celująca –
uczeń aktywnie uczestniczy w zajęciach (odpowiada na pytania nauczyciela,
uczestniczy w dyskusji), zgłasza się do odpowiedzi, nie przerywa pozostałym
uczniom w trakcie wypowiedzi, słucha wypowiedzi pozostałych uczniów, prowadzi
zeszyt w sposób staranny, odrabia wszystkie prace domowe, wykonuje prace
dodatkowe podane podczas lekcji/przygotowuje pracę dodatkową na następną
lekcję, potrafi definiować prezentowane pojęcia oraz prawidłowo odnosi je do
sytuacji życia codziennego, wie jak się nimi posługiwać w życiu codziennym i
stosuje je w życiu codziennym (w szkole/w domu)
Ocena bardzo dobra
– uczeń aktywnie uczestnicy w zajęciach z etyki, przygotowuje zadania domowe,
zgłasza się do odpowiedzi, nie przerywa pozostałym uczniom w trakcie
wypowiedzi, słucha wypowiedzi pozostałych uczniów, prowadzi zeszyt w sposób
staranny, jest przygotowany na zajęcia lekcyjne, potrafi posługiwać się
przykładami etycznymi i moralnymi z życia codziennego i uzasadnia je w oparciu
o przykłady (ze szkoły/z domu);
Ocena dobra –
uczeń posiada i prowadzi zeszyt na każdej lekcji, uczestniczy często w
dyskusji, lecz nie bierze zdecydowanie aktywnego udziału w lekcji (odpowiada na
pytania, zgłasza się do wybranych pytań), nie przerywa pozostałym uczniom w
trakcie wypowiedzi, słucha wypowiedzi pozostałych uczniów, zna pojęcia z
zakresu etyki, które odróżnia i stosuje w życiu codziennym;
Ocena dostateczna
– uczeń posiada i prowadzi zeszyt na każdej lekcji, biernie uczestniczy w
zajęciach lekcyjnych, nie podejmuje aktywnego i samodzielnego działania w
wykonywaniu prac (w tym zespołowych, domowych), nie uczestniczy w dyskusji, zna
podstawowe pojęcia z zakresu etyki;
Ocena dopuszczająca
– uczeń uczestniczy w zajęciach, prowadzi zeszyt niesystematycznie, biernie
uczestniczy w lekcjach;
Ocena niedostateczna
– niespełnienie przez ucznia wymagań opisanych na oceny celujący –
dopuszczający.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz