Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej.
14.02.2017 r. Temat: Czy Walentynki
są tylko świętem zakochanych?
1.
Czym
według Ciebie są Walentynki? Opisz lub narysuj krótką historię powstania
Walentynek w zeszycie. Dzieci prezentują swoje odpowiedzi lub rysunki na forum klasy, nauczyciel po udzielonych przez uczniów odpowiedziach krótko opowiada historię Walentynek.
2.
Które
obrazki nie pasują do pozostałych? Zakreśl niepasujące obrazki kółeczkiem.
1. Wpisz brakujące wyrazy w podanych zdaniach.
1. Dzień św.
Walentego, lub inaczej Walentynki, to święto na cześć romantycznej miłości –
dzień, kiedy zakochani wyznają nawzajem sobie uczucia, często poprzez
obdarowywanie się .........................
2.
Czekoladki, ................, biżuteria to typowe prezenty na Walentynki.
3.
Najbardziej popularnym prezentem Walentynkowym jest jednak okazjonalna
................., w której piszemy sobie, jak ważna jest dla nas druga osoba.
4. Innymi
współczesnymi symbolami Walentynek są serduszka oraz
..........................., wypuszczający ze swojego łuku strzały romantycznej
miłości.
5. Wiele
zakochanych par wybiera się w Walentynki na romantyczne
..................................
6.
Przykładem romantycznej randki jest kolacja przy świecach w
...........................................
7. Kiedy
.............................. prosi, żeby dziewczyna została jego Walentynką,
daje dziewczynie do zrozumienia, że ją lubi. Często oznacza to również, że
chciałby spędzić z nią czas właśnie w Walentynki.
8. Sympatia
to troszkę już przestarzałe słowo oznaczające kogoś, kogo ...................................
9. Jeżeli
kupujesz ukochanej osobie tuzin ................................... róż, to
znaczy – że musi być ich dokładnie 12!
10. Tuzin
czerwonych róż – to piękny bukiet i piękny prezent!
Słowa do
uzupełnienia zdań:
Kupidyn kochamy
czerwonych prezentami
restauracji kwiatki
randki chłopiec
laurka
1. Dopasuj słowa łącząc je linią.
Serce kwiaty
czekoladki przyjaźń
dziewczyna kino
miłość wspólne spędzanie czasu
szczęście zazdrość
wstyd pocałunek
strach szaleństwo
święto zakochanie
1.
Na
podanych przez nauczyciela serduszkach napisz lub narysuj koleżeństwu
słowa/rzeczy, które będzie mógł przeczytać lub zobaczyć, gdy będzie mu smutno. Każdy uczeń indywidualnie wycina swoje swoje serduszko nożyczkami przed podaniem koleżeństwu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz